9.9.20

Seneye denizler ne renk olacak?

Hava karardı, kendime geldim.


Dün ertesi gün planlarımı yapmış ve bu sabah güzel bir uykudan sonra vakitlice kalkmıştım. Gözümü açtım, dışarda tan ağarıyor gibi bir hava. Pencereden gözüken gökyüzü gündoğumuna benzer bir turuncu halinde odaya sızıyor. Garip, o kadar da erken kalkmadım halbuki. Son haftalardaki yangınlar yüzünden olduğunu düşündüm ve evi havalandırmakta tereddüt ettim, yoğun bir duman kokusu olacağını düşündüm. Pencereyi araladım, güzel, serin, taze bir sabah. Turunculuk olmasa, nihayet sıcaklardan kurtulduk diye sevineceğim. Çünkü 3 gün önce 41 derece ile rekor kırdık galiba. Los Angeles tarafları da 49.4 dereceyi görmüş. 

Kalktık, güne başladık ama güneş doğmadı. Havanın sabahları bulutlu olmasına alışığız. Genelde sabah 9,5 10 civarında bulutlar incelir, gökyüzü masmavi ortaya çıkar. Kaliforniya mavisi belki bir Ege mavisi değil, fakat yine de çok güzel. Eyaletin iki resmî renginden biri. (Diğeri tabii ki hücum edilen altının rengi.) Bugün o maviyi hiç görmedik.

Onun yerine koyu, kalın, ağır, turuncumsu-gri bir bulut katmanı üstümüze örtülmüş vaziyette günü geçirdik. En son ne zaman bu kadar huzursuz hissettiğimi hatırlamıyorum. Ne çalışabildim, ne dinlenebildim... Ne oturabildim, ne kalkabildim... Dünyada değil gibiydim. Memleket değiştirdik tamam da gezegen...? 

Korkunç bir gündü. 

Pencereden görünen

Mars'ta geçen bilumum filmleri hatırladık tabii. Pencerenin dışı, önceden güldüğümüz filmlerdeki gökyüzüyle aynı renkte olunca espriler soğuyup katılaştı. Biz Mars'a gitmeden Mars bize geldi falan... Böööğğ.

Neyse. Hava karardı, kendime geldim. Bir çay demledim, oh. Ne bu yahu, yeni normal, yeni normal üstüne... Teker teker gelin.

İlk şoku atlattık artık. Turuncu, muruncu, yarın yeni bir gün. 



Bu arada 2021 Pantone - yılın rengi: Aqua. 




5 yorum:

  1. Ya inanır mısın ben de hep seni düşündüm ama yok ya uzak çok uzak falan dedim. Çünkü LA'de yangın olunca teyzem NY'daki kuzenimi panikle arama huyu geliştirmişti bir dönem :) Ama aklımdaydın vallahi... Ama yazmışsın koku yoktu diye, neyse ki.
    Böyle büyük bir yangın yaşamadım ama 2 yaz önce biz yazlıktayken Bursa'daki evimizin üstünde ciddi bir yangın yaşanmıştı ve haberlerden izlerken biz acaip korkmuştuk çünkü evimizi görüyoruz alevler geliyor vs. Ve eve gelmeden 3 metre önce durmuş inanabiliyor musun! Yangın çok korkutucu gerçekten :( Geçmiş olsun!!!!!!
    Bugün nasılsınız bu arada??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beni düşündüğün için. Benim olduğum yere kadar kadar gelmez muhtemelen. Yangın tehlikesi hep var ama. Neredeyse bütün evler tahta. Geçen yıl bize 1-2 km mesafede bir sitede yangın çıktı. Bir daireden bütün bloğa yayılıvermiş. Ölen olmadı ama bütün evleri her şeyleri yok oldu. Sizinki de çok korkutucu. 3 metre nedir ki! Verilmiş sadakanız varmış gerçekten. Ben fotoğraf arşivimin bir kopyasını Türkiye'de tutuyorum. Kişisel tarihimi fotoğraflar üzerinden kurdum. En değerli hazinem.

      Ben alışığım, Florida'da tayfun, Virginia'da sniper, Luisina'da sel olunca eş dost ve akrabalardan sizin orada (mı) diye başlayan mesajlar telefonlar gelir:) Bir de televizyon kanalları haberi öyle bir verir ki, sanki koca kıta batıyor. Buradakilerin dünyadan haberi yokken Türkiye'dekiler her detayı bilip nokta vuruşlu sorular sorarlar. Mecburen felâket, katliam ne varsa gündemi sıkı sıkıya takip ediyorum:)))

      Bugün hava temiz, koku yok. Gökyüzü yine bulutlu, turunculuğu biraz azaldı. Rengi daha griye çalıyor. Bir toplantımı dışarda balkonda yaptım. 2 saat sonunda bilgisayar, çay bardağım, üstüm, başım incecik külle kaplıydı.

      Sil
    2. külle?! of.. tekrar geçmiş olsun!

      Sil
  2. Gerçekten rahatsız olur insan, çok ilginç neden olmuş ki acaba?

    Tanker patladığında bizim gökyüzü dumanaltı olmuştu, o günkü tedirginliğimi hiç unutmam, kapkaranlık geçmişti gündüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakınlardaki yangınlardan uçup gelen duman ve küller yüzünden. Güneş ışınlarını kırıyormuş, sadece sarı-kırmızı aralığındaki ışığı geçiriyor. Bay Area üzerinde denizden gelen sisli bir hava katmanı var. O yüzden her sabah bulutlu havaya uyanırız, güneş sonradan kendini gösterir. O sis -marine layer diyorlar- şu anda bizi koruyor. Duman ve küllerin aşağıya inmesini engelliyor, hava nispeten temiz. Yoksa duman kokusundan dışarda duramazdık.
      Yüz bin yılın düzeni (homo sapiens için diyorum) bozulunca sebebini bilmek bile yetmedi. Dünyayla kıyaslanınca küçücük bir bölgede cereyan ettiğini bilmeme rağmen, işte ışık kırıldı, küller vs. bunları anlamama rağmen, geçici olduğunu bilmeme rağmen içimdeki huzursuzluğu yok edemedim bir türlü. Ay tutulmasında, güneş tutulmasında teneke çalanları anladım. Kimbilir nasıl korkuyorlarmış.

      Sil