6.2.07

Işıklı İlân Panosu

Burada kiliseye devamın ne ölçüde olduğu konusunda hâlâ kesin bir fikre varamadım. Bildiğiniz gibi, kiliseler üyelik sistemiyle çalışıyorlar. Bir yere taşındığınızda, gidip oradaki uygun bir kiliseye üye oluyorsunuz ve düzenli aidat ödüyorsunuz. Yanlış bilmiyorsam bu ödeme vergiden muaf tutuluyor. Buraya geldiğimden beri tanıştığım insanların yaklaşık %80'ı kiliseye hiç gitmiyor. Çok az bir oranda sadece yortularda gidenler var. Her Pazar giden sadece 1 aile tanıdım. Amerikan Başkanı George Bush da kiliseye gitmeyenlerden mesela. Devamsızlık bayağı bir problem olarak görülüyor ve papazlar katılımı arttırmak için değişik yollara başvuruyorlar. Daha önce bir örnek vermiştim. Güzellik yarışması düzenleyeni bile var.

Oturduğum yerin hemen yakınındaki kilisenin papazıyla tanışmak istiyorum galiba. Çünkü yol kenarındaki panosu karikatür tadında. Ardarda 11 gün yağmur yağdığı zaman bu amca bir adet Nuh'un gemisi arıyordu.


Hiçbir şey bulamazsa da şöyle şeyler yazabiliyor:
Tercümesi: Tanrı aradı, iyi haberleri varmış!

Pano burnumuzun dibinde. Mecburen takipteyiz.

10 yorum:

  1. "free trip to heaven
    details inside"
    bi arkdaştan duymuştum...

    YanıtlaSil
  2. hahahaha. işte böyle kandırıkçılar bir de.

    YanıtlaSil
  3. sayın ilber...

    ölmeden bedava sayehatin bir yolunu bulmuşlarsa bence es geçmemekte fayda var yahu!

    YanıtlaSil
  4. Turkiyede espri yetenegi bu kadar gelismis bir din adami yoktur sanirim. acikcasi Rusyada da kiliseye pek kimse gitmiyor, ama su tabela burada olsa eminim yok edilirdi..

    YanıtlaSil
  5. bizim buradaki kilisede de "god is still watching" diye pankart asmislar.

    YanıtlaSil
  6. haha, bu adamların ne kadar bağnaz olduğunu bilirim! din adamları belli bir ciddiyeti muhafaza etmek durumunda olmalıdır. cıvık din adamından hayır gelmez! her şeyin bir kıvamı var! yarım hoca dinden, yarım doktor candan eder diye bir laf var. olsun, din admaı olsun. stand up yapan yeterince yetenekli şahıslar var zaten...

    YanıtlaSil
  7. hocam ben amerika'dan görüntü istiyorum, altına da iki satır olsun yazı.
    arz ederim.

    YanıtlaSil
  8. hocam ben seni tanımyorum ama
    merak de etmiyor değilim
    başka blog mu var öle bi zorunluluk yok tabi de
    yoksa öldün mü?

    çakırkeyf ilberrr

    YanıtlaSil