31.10.04

25 Nisan "Pro-Choice March"

25 Nisan'da Washington DC'de kadın kuruluşları ve Bush aleyhtarları bir araya gelerek, Başkan Bush'un kadınların kürtaj hakkına yönelik siyasetini eleştirmek için çok büyük bir organizasyon gerçekleştirdiler.



Bir pazar günü saat 12'de toplanarak yaklaşık 2 millik bir mesafeyi yürüdüler ve sonunda bir ucunda Kongre binasının olduğu, Beyaz Saray'ın da hemen yakınında bulunduğu National Mall'da toplandılar. Düzenleyicilerin iddialarına göre 1 milyonu aşan bir katılım oldu. Medya bu rakamı pek telaffuz etmedi. Aşağıdaki fotoğraflar Amerika'da yapılan gösterilere bir başka örnek.





tepeden tırnağa amerikan bayrağı olmuş yaşlı bir çift.





görebildiğim her sloganı fotoğrafladım. Her ne kadar 1-2 tane güzel slogan olsa da amerikalıların bu konuda pek yaratıcı olmadığını söyleyebilirim.











belki başka çıplak protestocu vardı ama ben görmedim. belki kalabalığın öbür ucunda kalmış olabilir :)













göstericiler yüzü kongreye dönük şekilde toplandılar. kongre binasının hemen önünde görülen ekran, altındaki podyuma gelip göstericilere seslenen kadın hareketi liderlerini ve ünlüleri herkesin görmesini sağlıyordu.





ben orada bulunduğum 1-1,5 saatlik zamanda susan sarandon'u gördüm, hillary clinton da vardı. daha pek çok ünlü artist, siyasetçi ve aktivist konuşma yaptı.

1 yorum: